کد خبر: 1225945
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
مقام سابق ارتش اسرائیل:
من صراحتاً با اطلاعات و گزارش‌هایی که به دست رسیده می‌گویم تمام گردان‌های حماس فعال و روی پا هستند. نتانیاهو گفته که چهار یا شش گردان از حماس باقی مانده است، اما دروغ می‌گوید. ارتش با اطلاعات غلط و عدم برآورد صحیح از وضعیت حماس و ایران تصمیم گیرندگان را گمراه می‌کند. حماس همچنان قدرت دارد
جعفر برزگر

جوان آنلاین: تازه‌ترین تحلیل درباره عملیات وعده صادق و وضعیت جدید توازن بین ایران و رژیم صهیونیستی تحلیل رئیس پیشین بخش عملیات ارتش اسرائیل از عملیات وعده صادق ایران است. در روز‌های گذشته تحلیل‌های مختلفی از سوی تحلیلگران نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی و کارشناسان بین‌المللی درباره این عملیات انجام شد. محور اصلی این تحلیل‌ها تغییر موازنه قدرت در منطقه و تحمیل این وضعیت جدید به اسرائیل و متحدان آن است. در این میان تنها یکی دو رسانه ضد انقلاب خارج از کشور مثل ایران اینترنشنال تلاش کردند با اخبار دروغین به کمک کارفرمای خود بیایند و عملیات وعده صادق را کم اهمیت نشان دهند. 
رئیس پیشین بخش عملیات ارتش اسرائیل در گفتگو با یکی از رسانه‌های این رژیم به تحلیل این مسئله پرداخت که اسرائیل نباید وارد جنگ با ایران شود چراکه این وضعیت منجر به سقوط رژیم صهیونیستی می‌شود: «ما نباید با ایران وارد یک جنگ فرسایشی شویم. این جنگ برای اسرائیل بسیار بد است چراکه ممکن است منجر به فروپاشی اقتصاد و ثبات ما شود و می‌تواند منجر به سقوط (نابودی) استراتژیک بلند مدت اسرائیل شود.» 
 او به صورت ضمنی از انفعال مقامات اسرائیلی در مقابل حمله ایران هم انتقاد می‌کند: «در روز‌های بعد حمله ایران شور و شوق همه اعضای کابینه و مقامات امنیتی را در مورد واکنش به حمله ایران می‌دیدم، اما پس از دوشنبه زمانی که به پاسخ اسرائیل نزدیک شدیم و فهمیدیم که حمله با واکنش فوری ایران مواجه خواهد شد فضا سرد شد و جو خوابید و اسرائیل به دنبال معامله با امریکایی‌ها رفت.» حالا این جملات را در کنار تلاش‌های رسانه‌هایی بگذارید که از ترقه بازی اسرائیل در اصفهان به دنبال ساخته و پرداخته کردن عملیات‌های ویژه و خاص نظامی هستند تا این شکست اسرائیل را لاپوشانی کنند. بسیاری از تحلیلگران نظامی معتقد هستند که عملیات وعده صادق موازنه قدرت را در منطقه به نفع ایران دچار تحول کرد. 
اسرائیل در حالی مقابل ایران وادار به عقب نشینی شد که حتی نتوانسته مقابل حماس هم بعد از ۲۰۰ روز جنایت و جنگ نابرابر به پیروزی دست پیدا کند. باز این ادعا‌های طرف‌های درگیر با اسرائیل از جمله حماس نیست بلکه خود اسرائیلی‌ها به صراحت به آن اذعان دارند. عامیت هالیفی نماینده کنست و عضو کمیته خارجی و امنیتی رژیم صهیونیستی گفته که «واقعیت این است که برنامه‌ها و طرح‌های ارتش ما را به نتیجه که نابودی حماس باشد نرساندند. علاوه بر این ۲۴ گردان حماس وجود دارد که همه آن‌ها فعال هستند. این چیزی است که به مردم گفته نمی‌شود.»
سانسور و ارائه اطلاعات غلط یکی از روش‌های ارتش رژیم صهیونیستی برای فرار از شکست‌های مقابل ایران و حماس است. هالیفی ارتش را به دروغگویی متهم و صراحت مسئله تضعیف اساسی حماس را رد کرده است: «من صراحتاً با اطلاعات و گزارش‌هایی که به دست رسیده می‌گویم تمام گردان‌های حماس فعال و روی پا هستند. نتانیاهو گفته که چهار یا شش گردان از حماس باقی مانده است، اما دروغ می‌گوید. ارتش با اطلاعات غلط و عدم برآورد صحیح از وضعیت حماس و ایران تصمیم گیرندگان را گمراه می‌کند. حماس همچنان قدرت دارد.»
این وضعیت رژیمی است که منطق بازدارندگی خود را نابودی و برخورد شدید با دشمنان خود تعریف کرده بود و تازه قدرت اتمی هم محسوب می‌شود. رژیم صهیونیستی تا ۷ اکتبر و عملیات وعده صادق به درستی تغییر وضعیت امنیتی و نظامی در منطقه را درک نکرده بود و فکر می‌کرد وضعیت کم و بیش همانند دورانی است که در شش روز بر چند ارتش عربی پیروز می‌شد، اما عملیات وعده صادق نشان داد که اسرائیل قدرت رویایی با ایران را ندارد و باید به ترتیبات امنیتی و نظامی جدید منطقه تن دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار